Lilac and green, love at first sight

Ohhhh, it was love at first sight with this bouquet... Hyacinthus and Sweet Peas, two fabulous winter flowers... 
This is definitely my "if i could do it all gain" of the day. 
I'm officially, desperately looking for a bride that is going to make me play with this palette..
I can't complain to much, though, in these days I'm playing with a fabulous lavender wedding for next year...  I'm having so much fun, just a little insight, lavender and jasmine, it will definitely smell good!




This is a matching decoration that I would use for the ceremony, if it's held in a countryside setting or outdoor... I would probably paint the metal in an off white colour.
But please no buckets should be used as centrepieces...  let's be serious.. they are not that nice to look at while you are trying to eat.
They would be really nice to be used as general venue decoration... but again only for bucolic settings!
The perfect centrepiece would be in glass or ceramic containers, various sizes and shapes... 



Ragazze e' stato amore a prima vista con questo bouquet di fiori invernali, giacinto e pisello odoroso... Decisamente se oggi potessi scegliere di nuovo il tema del mio matrimonio sceglierei questi colori. 
Sono ufficialmente, disperatamente alla ricerca di una sposa che mi faccia giocare con questi colori... 
Ma a direil vero, non mi posso lamentare, ho un matrimonio "alla lavanda" per il prossimo anno e ci sto giocando proprio in questi giorni... un piccolo anticipo lavanda e gelsomino...  un matrimonio profumatissimo!

Mentre la seconda decorazione e' un bellissimo secchiello di latta, che potrebbe anche essere dipinto di bianco o panna per un effetto piu' finito... Mi sento di dire pero' che il secchio come centrotavola non e' il massimo, meglio usarli per delle chiese di campagna, cerimonie all'aperto oppure per allestire la location. Io non trovo bello avere davanti un secchio mentre si e' seduti al tavolo, che ne dite? Magari per il tavolo abbinerei dei bei vasi e vasetti di forme e dimensioni diverse di vetro o di ceramica...

3 comments:

Anonymous said...

Fresh and bright, you are right, it is lovely!

Mairead said...

I like it too!!

LALLA said...

Bello, mi piace, pero' hai ragione anche io dipingerei il metallo zincato! ciao, L.